درخانه کوچکتان اینکارهارا نکنید 2

10 / 10
از 1 کاربر

زیر تخت را انباری نکنید.

اگر تخت پایه بلندی دارید از خوشیخترین آدمهای روی زمین هستید.این خوشبختی را وقتی درک میکنید که به یک خانه پنجاه متری میروید و نمیدانید با کلی خرت و پرت اضافه ای که تمام شان هم بدردبخور هستند چه کنید.

دکور

این جور وقت ها زیر تخت مناسبترین جا برای سرو سامان دادن به آنهاست.الیته دقت کنید سرو سامان دادن.بینظمی زیر تفروشیاشتیاه طراحی است.میتوانسد برای نظم دادن به اشیای زیر تخت از سبداستفاده کنید.لیاسهای فضلی کفشهاو...جایشان زیر تخت است.

سینک دستشویی فقط مستطیل نیست.

اگر یک روز بخواهید سینک دستشویی خانه تان را عوض کنید چه طرحی انتخاب میکنید؟تصور بیشتر ما از سینک دستشویی یک سینک مستطیل سفید سرامیکی است که اگر بخواهیم خیلی مدرن باشیم به آن یک کابینت زیر سینک هم اضافه میکنیم وتمام در حالی که بهترین و راحت ترین نوع سینک دستشویی در خانه های کوچک امروزی یک سینک گرد است.

دکور

سینکهای دایره ای فضای بیشتری برای حرکت در فضای محدود ایجاد میکنند.ضمن اینکه ازنظر زیبایی هم با نمونخ های قبلی شان کلی فرق دارند.

طرح قربانی فضا نشود.

چه اشکالی دارد که گاهی سبدهای حصیری جور زیبایی خانه رابدوش بکشد؟خیلی ها ترجیح میدهند خانه شان شلوغ و درهم باشه اما از وسایل غیر متعارف در طراحی خانه استفاده نکنند.

دکور

این دسته آدمها معمولا ففط دنبال ذخیره کردن اشیای دلخواهشان هستند و به قول معروف زیبایی خانه را قربانیذداشتن فضای بیشتر میکنند.درحالی که میشود هردوی این اهداف راباهم دنبال کرد.قرار دادن سبدهای حصیری در گوشه های خانه برای جادادن وسایل اضافه یکی از همین کارهاست.

لطفا کنج هافراموش نشوند..

همه خانه ها کنج های بدون استفاده زیاد دارند.فضاهایی خالی که میتوانند به راحتی و باکمی ایده کلی ازنقص ها و کمبودهای هرخانه ای رفع کنند.کنج ها بهترین مکان برای درست کردن یک کتابخانه طاقچه ایو یک میز کار ساده هستند.

دکور

این تصویر راببینید میزی که در کنج ساخته شده فقط یک پایه دارد.در نهایت سادگی و بدون گرفتن هیچ فضای اضافی فقط کنجی در میان بوده و ایده ای ناب.

مدولار هم بد نیست.

دیدن مبلها های مجلل در پشت ویترینها آنقدر آدم را سرحال میآورد که ممکن است هر کدام از مابدون فکرکردن به فضا و مکان یکی از آنها رابخریم و به خانه بیاوریم.پیشنهاد میکنیم زمتنی که دارید به وسوسه خریدن یک مبل تازه برای خانه تن میدهید به خریدن مبل هایی ال شکل یا همان مدولار هم فکر کنید.

دکور

خیلی ها براین باورند که در خانه های کوچک مبل مدولار جواب نمیدهند اما واقعیت این است که این مبلها خیلی کمتر از کاناپه ها و صندلی های اطراف شان جا میگیرند.

فضای خالی یادتان نرود.

فکر میکنید این میز بزرگ غذاخوری که داخل آشپزخانه قرار گرفته در خانه ای با چه متراژی بوده است؟

دکور

نکته اینجاست که دراین فضا به خوبی از کنج و نیمکت ها استفاده شده است .نکته ای که خیلی از ما حداقل درباره آشپزخانه مان از ان غافلیم .این مساله در آشپزخانه های کوچک اهمیت بیشتری پیدا میکند.بخصوص وقتی که در خانه فضایی برای قرار دادن میزغذاخوری نباشد.

فرش کوچک نیندازید.

پهن کردن یک فرش بزرگ دراتاق کوچک اصلا ترسناک نیست.پس اگر زمانی یک فرش شش متری دیدید و خوشتان امد حتما برای اتاق شش متری تان بخرید و نگران حرف وحدیث دیگران نباشید.

دکور

.پهن کردن فرشها به صورت دیوار به دیوار یا قول خودمان کیپ تا کیپ توهم بزرگ بودن اتاق را به بسننده میدهد.بخصوص اگر بار نگهای خاص و طرحهای متفاوت همراه باشد.

ارک را فراموش نکنید.

شاید یه نظر کمی قدیمی بیاسد اما مهم اسن است که در خانه چطور جواب مسدهد.منظورمان آرک و قالب های سقفی است.این روزها شاید کمتر کسی در خانه اش از قاب وآویزهای سقفی استفاده کند.

دکور

در خانه های بزرگ که البته این قاب ها نمای خوبی دارند اما در خانه های کوچک کسی سراغشان نمیرود درحالی که با قابهای خاص به شکل فرورفته و برآمده میتوان سقف اتاق رابلندتر و عمیقتر نشان داد و درنتیجه فضا راکمی باز کرد.یک نکته هم این وسط یادتان باشد داشتن یک میز گرد در زمان نصب قابهای سقفی حسابی خانه رامجلل میکند امتحان کنید

ارسال نظر

عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :