دکوراسیون منزل به وسیله ی اعداد و ارقام

10 / 10
از 1 کاربر

طراحی خانه استعداد ریاضی میخواهد.هنر دانستن اعداد و ارقام.اینکه بتوانی موقع چیدن هر خانه ای اعداد و ارقام خاصی را به ذهن بیاوری.در واقع هر خانه ای غیر از ذوق و سلیقه ی صاحبخانه قانون و قاعده یکسانی برای چیدمان دارد که فقط از دنیای اعداد و ارقام برمیاید.اینکه پرده ی خانه در چه ارتفاعی نصب شود یا مبلها چقدر از هم فاصله داشته باشند دیگر ذوق و سلیقه نیست هنر است.هنر دانستن ریاضیات خانه.

-فاصله ی بین کلیدبرق و چهارچوب در نباید نزدیکتر از پنج سانتیمتر باشد.

-بهترین عمق قفسه  های کتابخانه و طاقچه ها البته برای جا دادن کتابهای هنری به فضای بیشتر احتیاج است چون این کتابها معمولا قطری غیر متعارف دارند.اگر خانواده ی هنرمندی هستید و کتاب زیاد دارید عرض قفسه هارا 38 سانتی متر در نظر بگیرید.

-وزنی که قلابهای پشت قاب میتوانند تحمل کنند 50 کیلوگرم است در زمان ساخت هر قابی سازننده با توجه به وزن کار به ان یک قلاب مخصوص وصل میکنتد.پس بجای اینکه موقع نصب تابلوهای بزرگ میخ و چکش بدست بگیرید یا با پیچ و مهره و دریل به جان دیوار بیوفتید اول وزنش را محاسبه کنید.

-مناسبترین فاصله بین دیوار و لوازم خانه 90 سانتی نتر است.در بدترین شکل هم باید بین لوازم خانه و دیوار بخصوص مبلها و دیوار فاصله ی کمی وجود داشته باشد.

-ایده الترین ارتفاع برای نصب تلوزیون به دیوار هم سطح دید چشمهایتان در حالت نشسته است.

-بهترین فاصله بین گوشه های قالیچه وسط اتاق با کناره های دیوار 25-50 سانتی متر است.البته این عدد مخصوص اتاقی با اندازه های نتوسط است به طور حتم در اتاقهای بزرگ این اعداد هم کمی فرق خواهد داشت.

-بهترین فاصله ای که مبلهای خانه باید از کنار هم داشته باشند 105 سانتی متر است.در این فاصله است که میتوان با خیال راحت به رسیدن همه مهمانها به میز جلو مبلی امید داشت.

-مناسبترین فاصله صندلیها و مبلهای کنار هم در خانه های کوچک 60 سانتی متر است که هم جا برای نفس کشیدن و هم برای رفت و امدبه اندازه ی کافی باشد.

-60 درصداز فضای خانه را میتوانید یکدست رنگ کنید.به باقی دیوارها باید کمی هیجان ببخشید.البته با قانون خودش.دورنگ تیره تر با سهم 15 درصد و یک رنگ متفاوت برای هیجان بیشتر با سهم 10 درصد.پس برای داشتن یک خانه ی مدرن و امروزی قلم مو را در یک ظرف رنگ نکنید و همه جا نمالید.سهم ها را در نظر بگیرید و از ترکیب رنگها استفاده کنید.

-محل دقیق نصب تابلوها روی دیوار 1/4 تا 1/5 متر از سطح زمین است.انهم درست در مرکز دیوار.

-7 تا15 سانت حداقل فاصله ایست که باید بین دیوار کوب و تابلوی نصب شده روی همان دیوار وجود داشته باشد.این مساله در مورد ایینه ها هم صدق میکند.

حداقل فاصله ای که باید بین تابلوها وجود داشته باشد5سانتیمتر است.این عدد بسته به نوع قاب و رنگ و نقش کار میتواند بیشتر شود اما کمتر ازاین هرگز.

-حداقل ارتفاعی که باید برای نصب لامپهای دیواری رعایت شود1/5متر است.البته خیلی ها ترجیح میدهند نور از بالای سرشان بتابدو دیوارکوبها را جایی نزدیک به سقف نصب میکنند که اصلولی نیست.

-بهترین فاصله بین پایین تابلو تا بالای کاناپه10 تا20 سانتی متر است.این حالت بیشتر زمانی اتفاق میوفتد که یه کار هنری با قابی بزرگ بالای سر بزرگترین کاناپه ی خانه اویزان باشد.فرقی هم ندارد که فقط پای یک تابلو درمیان باشد یا چندین تابلو.

-فاصله ی انتهای هرکدام از سرهای چوب پرده هابا کناره های پنجره ها10 تا 25 سانت است که بستگی به این دارد که چقدر بخواهیم پنجره ی خانه را پهنتر نشان دهیم.این زیادکردن مصنوعی فقط درخانه های بزرگ جواب میدهد و در خانه های کوچک فضا را غیر طبیعی میکند.

-اندازه ی پرده نباید خیلی بیشتراز پنجره باشد.متراژ پرده نهایتادوبرابر اندازه ی پنجره شود.پرده های پر چین این روزها دیگر نمادی از یک خانه ی مدرن نیستند.

-هرچقدر چوب پرده هارا به سقف نزدیکتر کنید پنجره ها بلندتر نشان داده خواهد شد.

-فاصله ی بین پایین پرده و زمین نباید وجود داشته باشد.بهترین شکل ان است که روی زمین افتاده باشند یا در نهایت لب به لب با سطح زمین قرار داشته باشد.

-مناسبترین ارتفاع برای یک اباژور زمینی 170 سانتی متراست.

-مناسبترین فاصله ی که باید بین کاناپه و میز جلوی ان وجود داشته باشد45 سانت است.این طوری نه مزاحم استراحت و رفت وامد است ونه انقدر دور است که برای برداشتن هر چیزی نیازی به خم یا بلند شدن باشد.

 

 

 

ارسال نظر

عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :