روشوفاژی یا کاورشوفاژ

10 / 10
از 1 کاربر

هرانچه که در مورد روشوفاژی یا کاورشوفاژ باید بدانید.

آیا تا به حال کلمه روشوفاژی یا کاور شوفاژ را در گوگل جستجو کرده اید؟اگر به دنبال آن هستید که اطلاعاتی در مورد ضرورت استفاده از روشوفاژی یا کاورشوفاژ بدست اورید ، با ما همراه شوید.

ما در اینجا تصمیم گرفتیم مقاله جامع و کاربردی در مورد روشوفاژی و کاورشوفاژ ارائه بدهیم وتمام سوالات شما را در این مورد پاسخگو باشیم.

 چرا بهتر است از روشوفاژی یا کاورشوفاژ استفاده کنیم؟

یکی از مباحث مهم در مورد روشوفاژی ها این است که از آسیب کودکان ، وقتی بدنه ی شوفاژ داغ است جلوگیری میکند.چون روشوفاژی به علت کاور کردن شوفاژ مانع دسترسی به آن میشود.برای همین بسیاری از افراد ترجیح میدهند از روشوفاژی استفاده کنند.

شوفاژ ها شکل و ظاهر زیبایی ندارند.

تا همین چندی پیش شوفاژ ها به قدری بیقواره و حتی زشت بودند که معمولا با وسایلی که جلوی ان میگذاشتن ، مانع دید میشدند.امروزه ظاهر شوفاژ ها بهتر از گذشته شده است اما هم هزینه ی بالای تعویض شوفاژ های جدید با قدیمی ، خارج از توان اقتصادی بسیاری است و هم کاری بسیار پرزحمت و سخت است. 

پس بهترین گزینه مخفی کردن و کاورشوفاژ است. 

روشوفاژی و کاورشوفاژ های چوبی که در طرحها و رنگهای مختلف ساخته میشود یک راه حل ساده ، شکیل و نسبتا کم هزینه است که میتوان متناسب با سبک دکوراسیون منزل یا محل کارتان ،انتخاب کرد.

کاهش سر و صدا

گردش آب در شوفاژ ها هر چند که بسیار خفیف است اما در بعضی اوقات باعث وجود سرو صدا میشود که روشوفاژ ها و کاور شوفاژ باعث میشود این سرو صداها دیگر به گوش نرسد

 ایجاد فضا

یکی از مسائل مهم در زندگی امروزی که فضاها کوچک شده اند ، کمبود جا و فضاست و استفاده بهینه از فضا.شوفاژ ها معمولا فضایی را برای خود اشغال میکنند .روشوفاژی میتواند با یک طراحی جذاب فضای اشغال شده را به شما برگرداند و حتی بسیار کاربردی باشد.از فضای روی روشوفاژی و بالای کاورشوفاژ به عنوان شلف یا طاقچه میتوان استفاده کرد.

 آیا روشوفاژی گرمادهی شوفاژ و رادیاتور را کم میکند.

دلایلی که بررسی کردیم شاید برای استفاده از روشوفاژی کافی باشد اما چیزی در مورد روشوفاژی ها از همه مهم تر است ، مساله گرمادهی و بهتر بگوییم کاهش گرمادهی است

 

جواب این سوال کاملا بسته به این  دارد که این سوال از چه شخصی پرسیده شود.اگر از دکورسازان بپرسید مسلما میگویند تاثیری بر گرمادهی ندارد و اگر از کسی که وسایل گرمایشی ارائه میکند بپرسید ، تعویض شوفاژ را به شما پیشنهاد میکند

ما در اینجا صادقانه این سوال را پاسخگو هستیم

بسیاری از افراد بر این باور هستند که روشوفاژی ها کل شوفاژ را کاور میکنند. و به نظر منطقی میاید که هر وسیله گرمایشی ، سرمایشی را کاور کنند از شدت گرما و سرما کم میشود

که البته باید بگوییم خیر درست نیست.اولا روشوفازی تمام شوفاژ را کاور نمیکند و جریان هوای گرم راه خود را پیدا خواهد کرد

گرم شدن شوفاژها بر اساس همرفت گرمایی میباشد.بدین صورت که هوای گرم به سمت بالا و هوای سرد به سمت پایین در جریان است . پس رو شوفاژی و کاورشوفاژ ها تنها کاری که میکنند این است که روند گرمایی فضا را کندتر میکنند.یعنی مدت زمانی بیشتری باید سپری شود که بدنه ی روشوفاژی گرم شود و باز هم لازم به ذکر است که قسمت زیادی از حرارت و گرما از منافذی و دریچه هایی که برای روشوفاژی تعبیه شده خارج خواهد شد.

 انواع روشوفاژی یا کاورشوفاژ

روشوفاژی ها در رنگ ها و سبک های مختلفی ساخته و طراحی میشود.از جمله معروف ترین این روشوفاژی ها میتوان به روشوفاژی های سبک مدرن ، ممبران یا کلاسیک ، نئوکلاسیک اشاره کرد.

آرشیو کامل روشوفاژی را با کلیک کردن بر روی گالری تصاویر  میتوان ملاحظه کرد تا در انتخاب سبک روشوفاژی های مورد نظرتان یاری دهنده تان باشد.

ارسال نظر

عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :